Regen - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Fred en Ria

29 Juni 2017 | Duitsland, Warburg

Woensdag 28 juni 7e dag
Voordat we gingen slapen hebben we nog een keer de fietskleding uitgeknepen en omdat het niet warm is buiten zijn we bang dat het morgenochtend niet droog is. We worden heel vindingrijk, we hebben een "droger" gecreëerd, de ventilator die in de kamer staat hebben we in de badkamer gezet waar alles hangt en die de hele nacht laten blazen en vanochtend was het droog.
Vandaag zijn we al een week aan het fietsen, we krijgen er steeds meer lol in wat waarschijnlijk ook komt doordat onze conditie met sprongen vooruit gaat. Vanmorgen in Philippstal om half 8 ontbeten en om 8 uur zaten we op de fiets. In die omgeving staan 2 gigantische Kalimijnen, bergen zout die hoger zijn dan de bergen die er omheen liggen. Omdat ze regen hebben voorspeld willen we bijtijds gaan fietsen. Mocht het nu zo slecht worden dat we moeten stoppen dan hebben we in ieder geval al wat kilometers erop zitten. Gelukkig is het tot een uur of 10 droog gebleven daarna hebben we zeker drie uur in de stromende regen gefietst. Het grootste probleem is dan het zicht, mn. bij het afdalen is dat niet fijn. In de plaatsen waar we doorheen zijn gekomen waren de bushokjes bomvol met fietsers die stonden te schuilen. En weet je dan maakt t ook niet meer uit die regen, we zitten goed in t regenpak en gelukkig was het niet warm. We realiseren ons steeds meer hoe weinig een mens eigenlijk nodig heeft maar straks thuis zijn we dat waarschijnlijk weer snel vergeten.
Goed het liep tegen twaalven en we moesten maar s ff gaan lunchen. In Creutzburg fietsen we het dorpsplein op en zien daar een restaurant. We staan als 2 verzopen katten op de mat ons uit te pakken, ik hang m'n natte zooi nog een beetje in de paraplubak maar Fred hangt t op de kapstok. Bij de serveerster was aan haar gezicht te zien dat ze niet blij is met onze komst. Ik loop door naar het toilet en Fred gaat aan een tafeltje zitten, ik schuif aan en zeg joh dit is best een sjieke tent, mooi wit damast op de tafel. Ja zegt Fred de prijzen zijn er ook naar, 15,- euries voor een broodje worst, laten we maar gewoon een bakkie nemen. Koffie besteld met een gebakje. Bij binnenkomst heb ik m'n natte fietshandschoentjes op dat mooie damast kleedje gelegd, en op het moment dat ik denk oh laat ik ze ff op de grond leggen zit er al een mooie zwarte vlek op t witte damast, heb maar ff m'n brillenkoker erop gelegd! En Fred laat ook nog eens een stuk van z'n gebakje vallen op dat mooie witte kleed dus in dat kwartier dat we binnen zijn hebben we al een onvergetelijke indruk gemaakt whahaha! Bij vertrek komen we met 2 Duitse heren aan de praat en wat blijkt de 1 komt uit Warburg en is een klasgenoot van de vrouw waar m'n moeder op de camping staat, hoe klein is de wereld.
Na nog een uur gefietst te hebben in de regen klaart het op. Omdat we toch wel wat nat zijn geworden van met name de transpiratie die niet weg kan doe ik in een maisveld een andere fietsbroek aan. In het bos halen we de hoezen van de tassen af en worden we aan als kanten aangevlogen door allerlei vliegend en bijtend spul, gauw opruimen en verder.
Ergens in een dorp, ik weet niet eens meer waar denken we dat we een bordje gemist hebben. Er loopt een man met de post dus Fred vraagt hem de weg, nou die man praatte zo in het dialect dat we er geen zak van verstonden, Fred blijft heel beleefd en bedankt hem en we zoeken zelf weer verder.
Rond 5 uur zijn we aangekomen in Allendorf Bad Sooden en hebben een kamer gevonden in een oud Fachwerkershuis, alles is schots en scheef en kraakt en Fred moet bukken bij de deur maar het is heel knus. Nadat we onze spullen naar de kamer hebben gebracht zijn we gelijk nog in onze fietskleding gaan eten bij de Italiaan. Om 7 uur liggen we gedoucht en wel uit te rusten, vandaag 101 kilometers gefietst, onze kracht neemt flink toe.
Morgen hebben ze nog slechter weer voorspeld maar dat zien we dan wel weer.

Donderdag 29 juni 8e dag
In het Fachwerkershuis was het eerste bed wat helemaal met katoen was opgemaakt, wat hebben wij heerlijk geslapen daar. De vrouw van het pension heeft om half 8 het ontbijt voor ons klaarstaan en heeft nog een fietsroutekaart voor Fred. We rekenen af en zitten om 8 uur op de fiets, de weersvoorspelling was wederom niet goed. Als we buiten staan is het mistig maar droog. Het blijft een uurtje droog en daarna komt het met bakken uit de hemel, het zou de rest van de dag ook niet meer droog worden. Vandaag willen we tot Warburg komen, wordt flink doorfietsen want het is ruim 100 kilometer.
Rond lunchtijd zitten we in Hannover Munden waar we bij een tankstation met bistro wat eten en een bakkie doen. Als we wegrijden heeft Fred een lekke voorband, weer een klusje dus. Voorband gaat sneller dan de achterbank en na een half uur fietsen we weer.
En het blijft maar regenen en niet zo zachtjes ook. We zijn wel een beetje moe aan het worden en zijn niet zo spraakzaam, plus deze afstand is wel wat zwaarder met de klimmers. We trappen gestaag door en gelukkig is het minder warm zodat het niet zo heet aanvoelt in het regenpak. We fietsen nu een heel stuk langs de rivier de Weser en de Diemel, alleen door het slechte weer letten we meer op de weg dan op de omgeving. He, he, eindelijk zien we Warburg op de borden verschijnen, daar knappen we weer van op, de eindbestemming is voor vandaag in zicht. Om half 8 zijn we er, we zijn dus bijna 12 uur onderweg geweest en een dikke 100 km weggetrapt. Moeders is aangenaam verrast om ons te zien en we gaan eerst een pilsje pakken en bestellen een maaltijd bij de plaatselijke kebab tent. We slapen bij de campingbazin in huis, we hebben onze eigen etage.
Het ontbijt hebben we maar geskipt voor morgenochtend we willen even een uurtje langer blijven liggen. Omdat Karin (campingeigenaresse) ons uit heeft genodigd voor haar verjaardag maandag hebben we nu 4 rustdagen. In deze dagen gaan we met de fietsen naar de lokale fietsenmaker om even de banden te laten checken want ze hebben wel veel te verduren tijdens deze tocht (off te road tussen korenvelden, graffelpaden, bospaden).
Dus beste lezers we zijn even 4 dagen aan het uitrusten en dinsdag zijn we er weer maar ik wil ook even iedereen bedanken voor de ontzettend leuke woorden van jullie kant!

• 29 Juni 2017 - 22:49

Wim J:

Tja je kan niet altijd geluk hebben maar na regen komt eens zonneschijn.

Lekker uitrusten en genieten van de Duitse gastvrijheid! Jammer dat we daar dan weer geen verslag van krijgen, 4 lange dagen wachten dus, pfffff
    Grt Wim J

• 29 Juni 2017 - 22:57

Erica :

Goed gedaan jullie beiden. Rust lekker uit.

• 29 Juni 2017 - 23:00

Crista :

Hey kanjerts,
    Dat hebben jullie verdomd goed gedaan, al een heel ent je de pleuris lopen te fietsen (ff op ze rotjeknors)
    Super trots op jullie, ook fijn dat je het nog leuk heb samen en mekaar nog niet vermoord heb

• 29 Juni 2017 - 23:14

Mary V Geest:

Rust maar lekker uit Kanjers,weer een prestatie geleverd, respect!Succes Gr aan moeder

• 29 Juni 2017 - 23:15

Joop:

Wat een toppers! 2 dagen in pokkenweer 200 km afleggen! Geniet van de 4 dagen relaxen en op krachten komen! ;)

• 29 Juni 2017 - 23:45

Mafkon:

Weer een "smul verslag" Rust lekker uit. Geniet met elkaar van mams. En nu maar hopen dat over 4 dagen het droog is en de rest van jullie fiets avontuur ook. Dikke knuf. Marion.

• 30 Juni 2017 - 04:41

Judith Herni:

Hey toppers, fijn dat jullie heelhuids bij de camping zijn aangekomen, rust ff goed uit, het weer is niet super, maar je zit nu warm en droog. Groetjes, Judith en Sjaak

• 30 Juni 2017 - 07:24

Thea Butter:

knap hoor, met regen nog 100 km per dag fietsen!! Neem m'n petje voor jullie af! Nu ff paar dagen relaxen en opladen voor de komende etappes. Geniet van jullie rustdagen!!

• 30 Juni 2017 - 07:52

Marjola:

wooww wat een prestatie vinden wij dit ! jammer van al die regen , rust en lekker uit en geniet dit weekend , groetjes aan alie en succes !! groetjes rene en marjola

• 30 Juni 2017 - 09:18

Reint & Erica:

Geweldige prestatie en dat met de laatste dagen veelal fietsen in de regen.
    Nu even bijtanken en genieten van de vier dagen rust. Wij verheugen ons weer op het volgende reisverslag. Nogmaals wij doen het jullie niet na.

• 30 Juni 2017 - 21:27

Tine:

Hé toppers,
    Rust maar lekker en kom op krachte voor het tweede deel.
    Ria ik geniet van je reis verslagen. Ik neem mijn petje af voor jullie. Ik wens jullie dan ook veel succes en plezier met het tweede deel van jullie fietstocht.
    Zeker ook wat mooier weer zodat jullie kunnen genieten van de omgeving.
    Groet,
    Tine

• 30 Juni 2017 - 21:55

Michael:

Toppers :) jullie zijn al over de helft heen gok nog een 350 km tot 400 ? met de auto iig en dan zijn julie weer thuis :D geniet van jullie rust en groetjes aan me tante :D

• 01 Juli 2017 - 11:10

Rijndert :

Geweldig wat jullie doen 200 km in de regen wij zitten 2 dagen in de boot met regen .
    Dat vinden we al erg maar jullie onbegrijpelijk Doe Moeder Alie de groeten .
    Of zijn jullie al weer weg ,Want wij hebben niet altijd internet Groeten van ons .

• 03 Juli 2017 - 22:12

Ton Huijskes:

Leuk geschreven reisverslag.
    Hoop dat het weer daar inmiddels beter is geworden.
    De verslaglegging heeft nu lang genoeg stilgelegen en de fietsemaker zal inmiddels wel klaar zijn