Trainingsweekend alleen - Reisverslag uit Schuilenburg, Nederland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu Trainingsweekend alleen - Reisverslag uit Schuilenburg, Nederland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu

Trainingsweekend alleen

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Fred en Ria

12 Maart 2017 | Nederland, Schuilenburg

Dit weekend werd het wat beter weer dus had ik me voorgenomen om te gaan fietsen. Fred is met 2 vrienden in de Ardennen voor hun mannenweekendje. Fietsen met z'n tweeen is wel wat gezelliger moet ik zeggen maar goed ik ben dus alleen gegaan. Zaterdag 11 maart ben ik om half 11 op de fiets gestapt en mijn doel was Apeldoorn, dat is volgens de fietsnavigatie 44 km. De reden dat ik die kant op wil is dat ik wat meer moet gaan klimmen, vlak rijden is geen probleem. Het was toch wat kouder op de fiets dan ik had ingeschat. Een hemd, t-shirt met lange mouwen en de windblokker erop en een sjaal om. Onder m'n spijkerbroek een fietsbroek. Ik ben even aan t kijken welk merk er nu het lekkerst zit. En m'n fietsschoenen aan, de vorige keer had ik ontzettend koude voeten in die schoenen maar ik dacht ach het is nu boven de 10 graden dus dat komt goed, nou niet dus, weer koude voeten. De zon die ze voorspeld hadden heb ik niet gezien trouwens, ik heb het koud gehad tot Uddel. Ik merk dat ik toch nog erg aan het zoeken ben wat ik nu aan moet aan kleding. Tot Voorthuizen was t vlak, toen begonnen er wat kleine glooiingen vanaf Stroe en bij Uddel stond t zweet op m'n rug, ik had het niet meer koud. Beste klim (voor mij dan, anderen gingen heel rap omhoog). Elke keer dacht ik oh bij dat bord langs de weg wordt het weer vlak, en elke keer als ik bij dat bord was moest ik gewoon verder klimmen. Maar toen ik boven was, met een trapsnelheid van gemiddeld 10 km p.u. had ik een big smile op m'n gezicht! Zonder af te hoeven stappen was ik boven, fluitend fietste ik lang kroondomein Het Loo en toen kakte ik in.....
Ik keek op t fietsbord en die zei nog 7 km naar Apeldoorn. Ik heb geen moment getwijfeld al baalde ik wel want ik dacht ik maak een selfie voor t bord Apeldoorn en stuur die naar Fred. Die 7 km erbij zouden er dus 14 worden, nee, dit was genoeg, na 35 km ben ik aan de terugweg begonnen. En nu heerlijk naar beneden fietsen, snelheid van 35 km p.u.! Eten en drinken doe ik voldoende onderweg maar daar ben ik ook nog zoekende in, wat moet ik eten, hoeveel en om de hoeveel tijd.
Onderweg ben ik weinig eettentjes tegen gekomen, dus had ik mezelf een bak koffie beloofd in Voorthuizen, ff een bakkie gedaan en toen weer verder.
Die laatste 15 km gingen lekker, om ff drie uur stapte ik weer in huis. In totaal had ik 69 km afgelegd in 3 uur en 57 min. M'n snelheid per uur loopt al iets op, totaal bijna 900 calorieën verbruikt. Thuis even uit zitten zweten en onder de douche, ik heb het nog de hele avond koud gehad.
Zondag 12 maart kwam ik tot m'n verbazing goed m'n bed uit, geen last van m'n rug en ook geen zware benen.
Ik heb het originele Koga zadel er sinds kort weer op zitten, verleden jaar heb ik een ergonomisch zadel gekocht maar ik kan er niet aan wennen. Heel erg hard is het en omdat dat zadel horizontaal staat heb ik steeds het gevoel dat ik eraf schuif. Maar op m'n rit van vandaag weet ik niet of dat Koga zadel nou zo fijn is. Ik ging zitten op m'n zadel en dat was ff niet fijn, m'n zitbotten zijn een beetje gevoelig. Ik heb vandaag een fietsbroek aangehad met een wat dikkere zeem, en ik moet zeggen, die zit wel fijner.
Verder heb ik vandaag een fietsshirt aangedaan, Maar goed dat die windblokker er over zit want we zullen maar zeggen, ik moet nog wat kilootjes kwijt....
De temperatuur lag vandaag wat hoger en de zon scheen. Ik heb het niet echt koud gehad, warm was t ook niet maar beter dan gisteren. Ik ben het Bergkwartier in Amersfoort in gefietst, de Utrechtseweg omhoog, toppie, weer met een snelheid van ong 11,5 km p.u. omhoog. Heerlijk als je dan ademhaalt tot in je tenen en merkt dat je ademhaling ook snel weer normaal is. Naar Soesterberg en Soest gefietst. In Soest dacht ik weet je ik neem dezelfde route terug, ik merk dat t niet erg veel moeite kost om kracht te zetten.
Ik heb weer bijna 30 km gefietst, al met al voor mij een goed trainingsweekend en ik ben wel een beetje trots op mezelf

  • 12 Maart 2017 - 16:45

    Crista :

    Hey mop
    Je bent super goed bezig en al helemaal om in je eentje een berg kilometers weg te fietsen, kom de volgende keer deze kant op, een aardig stukje, lekker stukje klimmen door de benelux, bakkie pleur bij cris en weer terug of met de trein
    Ben trots op je mamaloe
    Lufz en kuzzels cris

  • 12 Maart 2017 - 19:00

    Moe,:

    Moe is trots op je helemaal goed,en dat in je uppie.

  • 12 April 2017 - 14:00

    Astrid:

    GOED BEZIG Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schuilenburg

Mijn eerste reis

We gaan fietsen van Praag naar Amersfoort

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2017

Home Sweet Home

04 Juli 2017

Weer onderweg

29 Juni 2017

Regen

27 Juni 2017

Goodbye Tsjechie

24 Juni 2017

2e en 3e dag Tsjechie
Fred en Ria

Wij zijn beide 51 jaar en gaan op 19 juni met de auto naar Praag en de 22e gaan we op de fiets terug naar Amersfoort.

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 14350

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 15 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: