Weer onderweg - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu Weer onderweg - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu

Weer onderweg

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Fred en Ria

04 Juli 2017 | Duitsland, Werne

Maandag 3 juli 13e dag
Vanaf vrijdagochtend heeft het geregend in Warburg, we hebben dus niet meer gedaan dan hangen. Met de fietsen naar de fietsenmaker geweest, alles zag er prima uit, fietsen gewassen en ingevet. Vrijdagavond willen we uit eten met m'n moeder maar we hebben natuurlijk geen vervoer. Ineens komt Johan, een Hollandse campinggast, zijn autosleutels brengen, we kunnen zijn auto meenemen, zo super attent. Zaterdag zijn we een kilometer of 10 wezen wandelen om de stijfheid eruit te lopen, het is net of we inkakken. Zaterdagavond ben ik om elf uur naar de kamer gegaan en ik lag er net in toen Lindsey en Wilco met Boefje de kamer op kwamen, wat een ontzettend leuke verrassing! Zondag hebben we lekker bijgekletst en nadat we samen hebben gegeten zijn zij om 6 uur in de auto gestapt richting Nederland. Nog aan ons vragend of ze de fietsen niet op de auto moeten zetten?! Fred en ik hebben besloten dat we niet dinsdag weer op de fiets gaan maar maandag na de verjaarsbrunch, deze rustdagen trekken ons helemaal uit het ritme. Bij de brunch zei iemand nog tegens ons dat ze het zo knap vindt wat wij doen, nou zeg ik, noem het maar gewoon dom whahaha!
Vandaag zijn we om 12 uur vertrokken vanuit Warburg, het is gelukkig mooi weer en de temperatuur ligt rond de 22 graden. Maar ja hoor daar zijn ze weer, bergen.
Volgens de route is het nu tot Paderborn heuvelachtig en daarna is het vlak, we hebben nog een heuveltje gehad van 12% (gelukkig maar 2,5 km lang).
Rond half 5 wordt het wat bewolkt en besluiten we om in Borchen een kamer te zoeken die we snel vinden, op de doorgaande weg ligt nl een hotel. Ze hebben een Pitbull achtige hond die ligt in de zaal waar wij onze fietsen neer kunnen zetten en een klein hondje bij de bar. Dat kleine ding sprong op de barkruk en ging netjes rechtop zitten met z'n pootjes naar Fred, zo schattig.
Fred heeft een beetje een verfikt voorhoofd, hij heeft z'n hoed niet opgehad, dom, dom, dom Fred! Nadat we gedoucht zijn liggen we uit te rusten op bed, beide hebben we weer zware benen. Wat een ellende nu moeten we ons weer aankleden om te eten, we gaan naar de Italiaan die naast het hotel ligt. Vanmiddag hebben we 55 km gefietst.

Dinsdag 4 juli 14e dag
In het hotel in Borchen zat onze kamer aan de voorzijde van het hotel. Daar wij altijd met het raam open slapen kwam er behoorlijk wat herrie naar binnen, we zijn wel in slaap gevallen maar het verkeer kwam al weer vroeg op gang, rond half 6, we hebben ons nog even omgedraaid en om 7 uur zijn we opgestaan. Wij waren zo'n beetje de laatste aan het ontbijt en om half 9 vertrekken we. De temperatuur zit onder de 20 graden en we hebben ons vandaag 4 keer aan en uitgekleed met de regenkleding zo wispelturig is het weer vandaag. En die fietshandschoenen meuren de tent uit, ze zijn in de wasmachine geweest maar na 1 1/2 dag ruiken ze weer of ze 3 maanden niet gewassen zijn. Deze ochtend is voor mij (ria) niet de beste ochtend, ik moet echt weer in het ritme komen en dan ook nog eens dat saaie weer. Wat een genot trouwens dit vlakke landschap daar knap ik echt van op. We zitten veel op het platte land. We trappen nu gewoon tussen de 12 en 15 km per uur weg. Onze koffie break was rond half 12 met een gebakje. Die gebakjes hier zijn behoorlijk groot waardoor onze lunch ook naar achteren schoof. Het was geloof ik half 4 toen we in Hamm een broodje gingen eten. In Hamm staan overal olifant beelden,het symbool van de stad. De navigatie was er onderweg even mee opgehouden, hij deed niets meer, wilde zelfs niet uit. Fred heeft een soort Control-Alt-Delete gedaan en ja hoor hij ging opnieuw opstarten. We hebben natuurlijk ons boek fietsen naar Praag er naast maar die navigatie is een fijne toevoeging. Vanuit Hamm hebben we een stuk langs het kanaal gefietst waarna we weer de velden in gingen. We fietsen langs een korenveld en daar ligt een ree die ons recht aankijkt, we zijn even teruggegaan omdat we een foto wilden maken maar helaas hij zette het op een rennen. Op deze tocht hebben we al zoveel dieren gezien, een bever, eekhoorns, reeën, een klein helaas aangereden klein konijntje, een slang (nee het was geen tuinslang!), leuke beige Duitse koeien met kalfjes in de wei en een roofvogel die vijf meter voor ons tot 2 maal toe een dood gereden dier van de weg probeerde te pakken.
Om half 6 vanmiddag zijn we aangekomen in Werne. Omdat het eten vandaag zo raar is gelopen nemen we maar wat mee naar het hotel. Bij de plaatselijke supermarkt is eerst Fred z'n eten gaan kopen en toen ik, we gaan niet samen want we willen de fietsen niet alleen laten. Ons diner;
Fred: plakken bloedworst, bak kersenyoghurt waar kaas in zit (heeft ie niet gezien maar wel opgegeten wellicht leert ie nu kaas eten), boerensalade en een fles melk met een smaakje.
Ik: bak druiven, witte kool salade en kaasbroodje. De kilo's vliegen eraf met het fietsen en we snoepen al 2 weken niet, het streven is om dit thuis vol te houden, we zullen zien!
In het boekje van Praag staan adressen van overnachtingsmogelijkheden en het eerste hotel wat we bellen heeft plaats. Aangekomen kunnen onze fietsen in de kelder en brengen we de tassen naar de kamer. Met de hoteleigenaar en zijn vrouw en nog een gast op het terras wat gekletst onder het genot van een pilsje. Om 7 uur onder de douche en "gedineerd" op de kamer en uitrusten van een goeie fietsdag, 110 kilometers, ik begin thuis te ruiken!

• 04 Juli 2017 - 21:24

Astrid:

Dat zal best lastig zijn geweest om weer verder te gaan na een bezoek bij moeders! Knap hoor. Ik lees maar één reden waarom ik het 'ooit' zou gaan doen; de kilo's die er af vliegen

• 04 Juli 2017 - 21:29

Anne-Marie :

Wat leuk om jullie gave vakantie op deze manier te volgen! Nog veel plezier

• 04 Juli 2017 - 22:34

Crista :

Yeahhhhh en weer op de pedalen.
    Zet um op

• 04 Juli 2017 - 22:52

Thea Butter:

Weer even in het ritme komen maar jullie zijn bijna profs

• 05 Juli 2017 - 04:47

Judith Herni:

Knap hoor om de spirit weer te hebben om op de fiets te stappen na een paar dagen rust, op naar de laatste km.

• 05 Juli 2017 - 11:34

Yolanda:

Wat zijn jullie doordouwers. Bij de gedachte elke dag weer op de fiets te moeten stappen word ik niet goed. Veel succes !!!!

• 06 Juli 2017 - 18:02

Marion :

Weer zo genoten van jullie reisverslag