Apeldoorn met Fred - Reisverslag uit Schuilenburg, Nederland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu Apeldoorn met Fred - Reisverslag uit Schuilenburg, Nederland van Fred en Ria Kuijpers - WaarBenJij.nu

Apeldoorn met Fred

Door: ria

Blijf op de hoogte en volg Fred en Ria

10 April 2017 | Nederland, Schuilenburg

Weer ff een stukje verslag. Zondag de 9e zijn Fred en ik weer op de fiets gestapt. We moeten meer regelmatiger gaan trainen want met 1x in de maand een lange tocht gaan we het niet redden. Hoppa daar gingen we weer, om half 11 zijn we uit Amersfoort weggefietst. Eerst ff buiten gevoeld hoe de temperatuur is, prima temperatuurtje, wel jackje aan. Fietsschoenen aan met fietssokken, zonnebrillen op, nog ff een selfie voor de deur en we gaan. Het eerste half uur op de fiets is niks, we moeten ons dan ff warmfietsen en dan komen we in de flow. We hadden weer de fietsbroek onder de jeans aan maar dat is niet zo'n succes, bij Fred gaat de jeans in z'n knieholte schuren en ik loop erbij of ik een incontinentie luier omheb, t is geen modeshow dat weet ik maar dit ziet er niet uit.
Onze conditie begint wel weer omhoog te gaan, gemiddelde snelheid 18 km/u. We zijn weer de kant van Apeldoorn op gegaan, Fred was nooit verder gefietst dan Stroe. En ja hoor daar zijn we weer bij Uddel, kijk Fred dit is dat "bultje"! Hij zag er toch al minder stijl uit dan een maand geleden. En inderdaad ik ging er al een tikkie makkelijker tegen op. Ieder heeft z'n eigen tempo aangehouden, we zien elkaar boven, heb ik dus tegen die kont van Fred aan zitten koekeloeren. Bij het bord Apeldoorn ff een selfie gemaakt voor het verslag en we hebben er 2 uur 15 min over gedaan. Op de kruising bij de Naald in Apeldoorn heerlijk geluncht, plaspauze en bidons weer gevuld.
Om 13:55 zijn we weer vertrokken richting Amersfoort. Nu fietsten we vol in de zon, we zien er beide uit als Maya de Bij, verfikte koppen en witte contouren rond onze ogen van de zonnebril.
Heerlijk zeg nu naar beneden fietsen, ik zag weer Fred z'n achterste. In Voorthuizen had ik het even zwaar, gestopt bij een bankje waar we even op hebben gelegen met onze benen omhoog, flink brandende bovenbenen en een power sapje genomen, ze zijn allemaal niet lekker maar t werkt prima.
Nou die laatste 17 km ging weer vlotjes en om 16.15 uur waren we thuis. Even uitzweten en onder de douche. Al met al 84 km gefietst en dan te bedenken dat we dit straks elke dag moeten gaan doen.......
Eind april gaan we ervaren hoe het is om elke dag te fietsen, 28 april gaan we beginnen aan de Zuiderzeeroute, 400 km



  • 10 April 2017 - 18:56

    Crista :

    Hey kanjerts
    Goegedaan hoor,
    wat een pleuris ent zeg en Idd straks elke dag zo'n stukkie,
    Jullie moeten wel smeren als de zon schijnt

    Hoe veel dagen fietsen is de zuiderzee route, vier ?
    Welke fietsen hebben jullie?
    Ik hou het bij de step, geen zadel pijn en geen ketting die eraf loopt
    Suczeven topperts
    Lufz en kuzzels

  • 10 April 2017 - 19:02

    Lindsey & Wilco :

    Hey toppers, we zijn echt super trots op jullie. Jullie gaan dit makkelijk halen als jullie maar net als vandaag goed blijven trainen. In iedergeval zijn linds en ik super trots op jullie.

    Kus en love jullie,


    Lindsey & Wilco

  • 10 April 2017 - 19:22

    Marion De Vries-eering:

    Ik vind dit zo knap van jullie. Respect hoor. Succes met jullie training

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schuilenburg

Mijn eerste reis

We gaan fietsen van Praag naar Amersfoort

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2017

Home Sweet Home

04 Juli 2017

Weer onderweg

29 Juni 2017

Regen

27 Juni 2017

Goodbye Tsjechie

24 Juni 2017

2e en 3e dag Tsjechie
Fred en Ria

Wij zijn beide 51 jaar en gaan op 19 juni met de auto naar Praag en de 22e gaan we op de fiets terug naar Amersfoort.

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 14305

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 15 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: